חדר לידה – מה לקחת לשם?

תאריך הלידה המשוער הולך וקרב? זה הזמן לארוז תיק חדר לידה אשר יעמוד לרשותך מוכן וארוז בשעת האמת. בשורות הבאות ריכזנו עבורכן רשימה של כל הפריטים החיוניים אותם מומלץ לארוז בתיק.

תיק חדר לידה – מהי מטרתו ומתי מומלץ לארוז אותו?

תיק חדר לידה הוא למעשה תיק ציוד אישי אותו נושאת האישה ההרה בדרכה לחדר הלידה. תיק זה כולל בתוכו פריטי ציוד חיוניים אשר נועדו לשמש את היולדת לפני ואחרי הלידה. מכיוון שבימינו כל יולדת יודעת את התאריך המשוער ללידה, אנו ממליצים לכן לארוז את התיק כבר בשבוע ה-36 להיריון וזאת על מנת להימנע ממצבים בהם הצירים מגיעים ואתן עדיין לא ערוכות ומוכנות עם תיק לידה ארוז לצידכן. במקרים בהם מדובר בהיריון בסיכון גבוה, מומלץ להכין את התיק עוד בטרם הגיעכן לשבוע ה-36 להיריון.

רשימת מסמכים אותם חשוב להכניס לתיק חדר הלידה

בין יתר המסמכים אותם חשוב להכניס לתוך התיק אותו אתן אורזות לחדר הלידה נכללים מסמכים כגון: תעודת זהות (מומלץ להוסיף גם צילום תעודת זהות של בן הזוג), כרטיס מגנטי של קופות החולים אליהן אתן משתייכות, פרטי חשבון בנק וכרטיס מעקב הריון המפרט בתוכו את כל המידע הרפואי אודות תקופת ההיריון.

 

רוצים לדעת מידע בנושא מתנה ליולדת לחץ כאן!

רשימת ציוד אישי חיוני לחדר לידה

ברשימת הציוד האישי אותו מומלץ לארוז בתיק הלידה נכללים המוצרים הבאים: כלי רחצה (מברשת ומשחת שיניים, שמפו, סבון נוזלי ומברשת שיער), חלוק רחצה או מגבת גדולה, תחתונים חד פעמיים, פדים, חבילת מגבונים, גומיות לשיער, גרביים, כפכפי גומי או נעלי אצבע למקלחת, משקפי ראייה רזרביים במידה ואת מרכיבה משקפיים או עדשות מגע, קרם לחות, פיג’מה נוחה בהתאם לעונת השנה, בגדי החלפה, סט בגדים עימו תרצי לצאת מבית החולים, נעליים ליציאה מבית החולים ונעלי בית לתקופת האשפוז במחלקת היולדות. לכל רשימה לחדר לידה ניתן להוסיף מוצרים אישיים היכולים לסייע לכן לעבור את תקופת האשפוז, לרבות, מטען לטלפון הסלולרי, נגן מוזיקה, ספרים או מגזינים וכדומה.

בנוסף לציוד האישי המיועד לצרכי היולדת, מומלץ לארוז תיק קטן לאחר הלידה. תיק זה כולל בתוכו בעיקר מוצרים לתינוק כגון: כובע ושמיכה, מוצצים, טיטולים, חבילת מגבונים נוספת, כפפות וגרביים לתינוק, חזיית הנקה, משחת החתלה וקרם לחות המותאם לעור התינוק. למלווה היולדת לחדר הלידה, טיפים לאמא שמלווה לחדר לידה-הריון ולידה או בן הזוג, מומלץ לארוז מספר בקבוקי שתייה, חטיפי אנרגיה ומספר כריכים.

ראה גם: מתנה ליולדת בן

מאמר מומלץ: מתנה מקורית לתינוק שנולד