צעצועים לתינוקות ידועים כמסייעים להתפתחות מוטורית, חברתית, שכלית ורגשית תקינה, אבל איזה צעצוע מתאים לאיזה גיל? אם את רוצה לדעת יותר, המדריך הבא הוא בדיוק בשבילך.

משחקי תינוקות תורמים להתפתחותו הרגשית, השכלית, המוטורית והחברתית. חשוב לשחק עם התינוק לפתח את חוש הסקרנות ואת יכולת החקירה שלו כבר בשבועות הראשונים לחייו, ומומלץ לעשות זאת עם משחקים התפתחותיים תואמי גיל.

מעבר לבטיחות הנדרשת של רכישת מתנות לתינוקות בדגש על וצעצועים עם תו תקן בלבד וללא חלקים קטנים ומתפרקים, מומלץ שלא להעמיס על התינוק יותר מדי ולתת לו משחק אחד בכל פעם כך שלא יהיה עליו עומס גירויים.

משחקי התפתחות עד גיל 6 שבועות

בשבועות הראשונים לחייו של התינוק חשוב לחשוף אותו לצלילי מוזיקה מרגיעה בעזרת מובייל, לחשוף אותו לצבעים חזקים ולניגודי צבעים בעזרת ספרון. את הפעילות תוכלי לבצע עם תינוקך כשהוא עלייך או על משטח פעילות מתאים, וזמני המשחק יהיו בהתאם לזמני העירות של התינוק שעדיין לא הסתגל לסדר יום.

מטרה התפתחותית –  המטרה בסופו של דבר היא לסייע לתינוק לחדד את חושי הראייה והשמיעה שלו. טווח הראייה של התינוק הוא בין 20 ל־30 סנטימטרים ומשחק מתאים יעזור לו למקד מבט עיניים, ובהמשך ליצור קשר עין עם אמו.

תנוחה מומלצת למשחק – אחד הדברים החשובים בהתפתחות תינוק היא התנוחה בה הוא נמצא בשעות הערות שלו. השתדלתי להניח את התינוק על בטנו כמה שיותר בזמן שהוא ער, מה שיחזק את שרירי חגורת הכתפיים ויסייע לו להרים את הראש ואת החזה בשכיבה על הבטן.

משחקי התפתחות לתינוק מגיל 6 שבועות עד 3 חודשים

אחרי ששת השבועות הראשונים תוכלי לחשוף את התינוק שלך לצעצועים רכים וצבעוניים ורעשנים רכים. כשאת נכנסת אל חנות לתינוקות כדי לחפש צעצוע מתאים לתינוק בגיל הזה, חפשי צעצועים לתלייה על טרמפולינה וצעצועים לתלייה על אוניברסיטה.

מטרה התפתחותית –  השלב האוראלי אליו התינוק שלך נכנס בגיל הזה, הוא שלב התפתחותי חשוב מאוד. התינוק חוקר בעזרת פיו כל דבר שהוא יכול להגיע אליו, ולכן חשוב לחשוף אותו לצעצועים במרקמים שונים לסייע לתינוק מגוון גירויים חושיים שיעזרו לו להתפתח.

תנוחה מומלצת למשחק – השכיבי את התינוק כשהוא ער על הבטן על גבי משטח הפעלה כך שהוא ירים את הראש והחזה בזווית של 45 מעלות למשך כמה דקות.

משחקי התפתחות מגיל 3 חודשים עד חצי שנה

בגיל הזה את לא צריכה לוותר על מתנות לתינוק ולאחסן אותן בפינה, אלא לתת לו להמשיך לשחק בצעצועים שחשפת אותו אליהם עד כה ולהוסיף אליהם צעצועי התפתחות חדשים. התינוק שלך ייהנה מאוד לגלות את דמותו משתקפת ממראה שמונחת על משטח ההפעלה או תלויה על הטרמפולינה.

בנוסף, כשאת חושבת על מתנה לתינוק, חשבי איך את יכולה לחשוף את התינוק שלך לצעצועים מעודדי זחילה עם קפיץ נמתח, כך שהתינוק ינסה להגיע אל הצעצוע ויתחזק לקראת עצמו זחילה.

מטרה התפתחותית – התינוק שלך מפתח יכולת לקשר בין היד לעין, הוא מסוגל להרים ראש וחזה למשך חמש עד עשר דקות תוך הישענות על המרפקים והוא מתחיל לשחק בידיו וברגליו ולהכניס אותן לפה.

הוא עוד שנייה מתחיל לזחול וזו ההזדמנות שלך לעזור לו להתחזק לקראת השינוי הגדול והמרגש כל כך בחיים שלו – לנוע בעצמו ממקום למקום.

תנוחה מומלצת למשחק – גם כאן אין הפתעות מיוחדות, השכיבי את התינוק על הבטן כשהוא ער ותני לו להתנסות במשחקים החדשים, להתהפך על הגב ולהתחיל להכין את עצמו לזחילה.

מחפשת מתנה לתינוק או מתנה לתאומים? רוצה למצוא את מושב הבטיחות המתאים ביותר לילד שלך? חושב לרכוש משחקים התפתחותיים תואמי גיל לילדה? מומחים בתחום ישמחו לייעץ ולסייע לך בכל שאלה או בקשה.

השארת תגובה